Blijkt duidelijk uit de uiting dat sprake is van reclame?

Als sprake is van een tv- of radiocommercial, wordt gebruik gemaakt van subliminale techniekenⁱ?

Onder subliminale technieken wordt verstaan: technieken, waarmee door ingevoegde beelden en/of geluiden van zeer korte duur geprobeerd wordt kijkers of luisteraars – wellicht zonder dat zij zich daarvan bewust (kunnen) zijn – te beïnvloeden.

Als sprake is van een mailing via de post, staat je naam/logo op de envelop?

Maak je reclame in de vorm van een redactioneel artikel, zonder te vermelden dat het artikel reclame is?

Je hebt de check voor Herkenbaarheid van reclame gedaan,

Herkenbaarheid van reclame

In vogelvlucht zijn kort enkele regels uitgelegd. Bekijk alle do’s en don’ts voor meer informatie. En kijk of er bijzondere regels gelden voor jouw product of dienst of het medium dat gebruikt wordt, zodat je in grote lijnen weet waar een verantwoorde reclameboodschap aan moet voldoen.

MAAR LET OP: deze check is geen garantie voor verantwoorde reclame. Dus voor overige en aanvullende vragen mail ons gerust, dan kunnen wij kijken of we je verder kunnen helpen.
Als je jouw uiting wilt voorleggen, kun je tegen betaling copy advies aanvragen, zie hier de voorwaarden.

Bekijk alle do's en don'ts Mail ons je vraag Lees de Nederlandse reclame code Zoek uitspraken