Is gecheckt of de consument die wordt gebeld, is opgenomen in het Bel-me-niet-register of op een andere manier heeft laten weten niet meer gebeld te willen worden?

Wordt aan (voormalige) klanten die je ongevraagd belt de mogelijkheid geboden om zich af te melden?

Wordt de consument in elk gesprek duidelijk gemaakt dat het om telemarketing gaat en voor wie?

Is er een mogelijkheid om te klagen bij de adverteerder of het telemarketingbureau als in strijd met de Code voor Telemarketing is gehandeld?

Je hebt de check voor Telemarketing gedaan,

Telemarketing

In vogelvlucht zijn kort enkele bijzondere regels uitgelegd uit de Code Telemarketing (CTM). Bekijk alle do’s en don’ts voor meer informatie. En doe de check ALGEMEEN, zodat je in grote lijnen weet waar een verantwoorde reclameboodschap aan moet voldoen.

MAAR LET OP: deze check is geen garantie voor verantwoorde reclame. Dus voor overige en aanvullende vragen mail ons gerust, dan kunnen wij kijken of we je verder kunnen helpen.
Als je jouw uiting wilt voorleggen, kun je tegen betaling copy advies aanvragen, zie hier de voorwaarden.

Bekijk alle do's en don'ts Mail ons je vraag Lees de Nederlandse reclame code Zoek uitspraken